Kärlek / tankar och funderingar

Bdsm

Ja, det handlar precis om det ni tror, jag ber om ursäkt om ni satte frukosten i halsen.

Först o främst bdsm, bondage och sadomasochism, det är vad det betyder. Innebörden varierar nog lika mkt som det finns utövare, det handlar alltså inte om att man ska slå sin partner söner o samman eller bruka ngn form av övervåld.
Jag vill skriva det här för att ge en annan bild, ämnet har blivit väldigt populärt sedan fifty shades of grey böckerna kom ut. Helt plötsligt börjar alla mer eller mindre gilla bdsm o det är helt okej att prata mer öppet om det, öppenhet är bra, det säger jag inget om. Men det Mr Christian Grey pysslar med eller det böckerna förmedlar är ngn form av vaniljbdsm. I början är han väldigt dominant men allt efter tiden går så blir han mjukare o snällare,  mer som en helt vanlig kille. Jag tror att merparten som sett filmen, som för övrigt var urdålig, och läst böckerna kommer efter ett tag lägga undan repen o återgå till missionären igen.

Sen finns det rättså mkt vanföreställningar om övervåld, att det är kvinnoförnedring, en form av tvång som är olaglig, att det handlar o smärta o absolut ingenting annat. Jag kan förstå att man backar ifrån det här ämnet om man blivit utnyttjad, slagen, våldtagen men jag anser ändå inte att man ska klanka ner på de som gillar bdsm. Med ett öppet sinne och en nyfikenhet blir världen så mkt bättre o lättare att leva i.

Därför så hoppas jag att alla som läser det här kan göra det med ett öppet sinne utan att döma eller tycka en massa som är irrelevant.
Bdsm handlar om det största förtroendet du kan tänka dig, tänk på vilken av dina vänner/partner som skulle tillåtas att bli bunden eller bindas, har du den tilliten till ngn? Det handlar om trygghet att veta att de gränserna som är satta,  de gäller, utan några diskussioner. Det handlar om en stor omtänksamhet och kärlek, precis som all annan sex handlar det om njutning men kanske i en annan form.
Det handlar absolut inte om ngn form av förnedring eller förtryck, det är ett samspel som jag tror att många människor inte upplevt. Det handlar också om att varje gång prata efteråt, vad som var bra om ngt kan göras bättre o och ngt var för obekvämt. Jag undrar hur många som normalt sätt pratar efter sexakten, många somnar nog. Så den öppenhet, ärlighet, trygghet o tillit är väldigt speciell.

Återigen skulle litar du så mkt på din partner att du skulle våga bli bunden o utlämnad? Skulle din partner låta sig bindas av dig?
Det handlar, som jag ser på det som en psykisk utmaning än en fysisk, men visst finns det änniskor som tänder på smärta o det är varken rätt eller fel. Ska du bli bunden måste du våga släppa kontrollen över din vilja och din njutning o det kan krävas viss träning, om jag förstått det rätt.
Sen handlar det oxå om att våga gå utanför ramarna o prova ngt nytt, att våga erkänna sina fantasier o våga leva ut dem.
Skapa dig din egen uppfattning, det finns aldrig några rätt eller fel.

Nu ska jag låta dig återgår till din frukost.

One thought on “Bdsm

  1. Du vet ju min bakgrund med övergrepp och att jag ändå gillar BDSM
    Men dessa filmer, jag har hört så mycket om att han är hårdare än vad hon egentligen vill.. Att det är på gränsen till övergrepp, så jag vågar inte se filmerna.
    Fast jag är dock inte sugen på varken böckerna eller filmerna ändå, men det är väl för att alla andra gillar dom, då väntar jag lite :p

    Kul att du börjat blogga lite igen 🙂

Kommentera

