Kärlek / Mina Påhitt / tankar och funderingar

Öppet brev del 2

Efter mitt första öppna brev så har det inte funnits flockar av män som försökt fånga mig, snarare tvärtom,  jag lyckades kanske skrämma slag på de där 98%, det är ju rättså bra jobbat!

Men jag tänkte att det kanske ändå sitter ngn modig man ute i en hydda, eller i en stad som faktiskt tycker att det hade varit roligt med en utmaning, så jag ska lägga till ett par saker. Väl värt att tänka på….

Du får aldrig ngnsin släppa taget, även om du tycker att du är på så kan jag lova att det inte räcker. Du måste höra av dig stup i kvarten, visa att du finns där, jag kommer ju som sagt vara hård o kylig och då kan man bara besegra det genom  att visa att du tänker finnas där. Jag kommer aldrig tycka att du är jobbig, och om mitt svar är tystnad, antingen så är jag inte intresserad eller så funderar jag. Men jag kommer att ge dig ett svar och får du ett nej, då ber jag respektera det, jag är knappast velig….
Sekunden efter att du släppt taget om mig, då är jag borta, o då kommer du aldrig få tillbaka mig. Vill du verkligen verkligen ha mig, du bör du lägga manken till! Annars går mitt liv vidare…..

Barn, ta absolut inte upp det ämnet…..jag längtar inte efter barn o kommer således inte skaffa några (såja nu är alla garanterat bort skrämda)

Var försiktig med att ropa ut din kärlek o känslor….det kan göra mig pressad o osäker. Det är lite samma sak som med komplimanger, som jag skrev i förra brevet. Om du tycker om mig, det får du ju självklart berätta och visa, men jag kanske inte möter det med samma entusiasm, här kan jag behöva lite tid o fundera o känna efter. Att börja prata om middag med föräldrarna efter 1 månad är alltså helt fel. Troligtvis kommer jag får se till att skrämma dig så jag slipper. Återigen tid o tålamod är vad som krävs…..
Det kanske kan ta 6 månader innan du får ”jag älskar dig” tillbaka, men OM du får det…..då är det nog genomtänkt o jag kan lova dig att jag menar det.

I gengäld om du orkar stå ut med allt stök o bök i början, om du orkar med att vänta, att vara lite klurig o hitta vägen till mitt hjärta. Att våga möta mitt humör, våga krama mig när jag är som mest upprörd, då kommer du få se den riktiga versionen av mig, en väldigt lojal kvinna som alltid kommer finnas där för dig.

Nu får ni klara er på egen hand o jag önskar er verkligen lycka till!

Puss kram o nyp i stjärten

One thought on “Öppet brev del 2

Kommentera

