Uncategorized

Borås besök

För en vecka sen besökte jag Borås under nästan 4 dagar, en stad jag bodde i som jag känner så väl men som ändå känns så främmande. En stad som aldrig var hem eller som kändes trygg, men Borås har ett par saker jag önskar att jag kunde ta med mig hem till mitt älskade Malmö.

Som alltid spenderas mycket tid med min älskade vän & syster Maria www.missmanic.se och hennes man Bror, eller ja jag kallar honom fortfarande för Jonas, hans namnbyte kan jag inte riktigt få in i skallen.

På fredagen började jag morgonen med en rask frukost, sedan raka vägen till mitt älskade gym www.svensonshalsocenter.se där jag som vanligt möttes av den underbara ägaren och inspiratören Lars. Fick en stor kram och lite snick snack om vad som händer om ditt och datt och att jag inte kommer flytta tillbaka. Men att jag såklart alltid är välkommen tillbaka och träna precis när jag vill, hur mycket som helst. Den värmen och kärleken som möter mig på Svensons är något alldeles unikt, där får man vara som man är, se ut som man gör, träna som man vill utan att någon tycker det är märkligt eller udda. Jag är alltid så oerhört bekväm där hemma, glad och kroppen bara sprutar ur sig positiv energi. Träningspasset förlöpte och jag kände mig starkare än på mkt länge, jag ville verkligen inte gå därifrån, jag ville stanna kvar och bara laddas med all kärlek. Men jag hade ytterliggare ett mycket kärt återseende kvar, så raka vägen in i duschen på gymet och sen iväg.

Ner på stan skulle jag för mitt nästa besök, jag skulle efter över 5 års väntan få återse min älskade frisör, Fazli www.fazli.se mannen med de magiska händerna och den gyllene saxen. Jag lider av en rätt allvarlig frisörskräck sedan många många år tillbaka, mitt hår har blivit sönderklippt på alla håll som går. Men med Fazli går det bra, jag litar på honom till 500%, han får göra precis vad han vill, han är den enda frisören jag kan slappna av hos. Sen är han som person så oerhört varm, kärleksfull och fullständigt galen, en person som jag på riktigt riktigt saknar här nere i Malmö. Han färgade och fixade mitt hår, jag var så otroligt otroligt nöjd efter mitt besök, återigen möttes jag av så mkt kärlek, värme och glada skratt och det värmer gott i hjärtat.

Raskt efter det fixade jag ärenden som jag hade på stan och gick omkring i ett komplett glädjerus, så fylld av positiva känslor och kärlek.

Åkte och hämtade Maria hemma, eller ja först lite vila och sen in till La stada igen för att äta såå otroligt god thai mat, mat som jag har längtat efter i många år! Vi satt där och åt och njöt tillsammans, bara få vara hon och jag, i en lugn och avlappnad miljö. O hela tiden så låg mitt långa nyfärgade och fixade hår på min rygg och påminde mig om all kärlek.

Jag insåg där på fredagen att få bryta miljön och åka upp till mina fina vänner i Borås ger mig så mkt positivt det får mig att orka när mitt liv inte går som jag vill. Det ger mig ny energi att mötas av dessa människor, så redan på fredag kvällen bestämdes en ny helg som jag åker tillbaka.

Jag kommer göra om samma fredag, frukost, träning och Fazli och massa mys med min älskade Maria.

Lärdom – Gör det som gör gott i hjärtat, se till att ladda upp med positiv energi så ofta som möjligt. Lär dig var du kan tanka kärlek när du behöver det.

9 veckor kvar….sen är det dags igen!

One thought on “Borås besök

Kommentera

