träning / Uncategorized

challenge accepted!

Onsdags träningen är över och här sitter jag med ett vänster knä som tackat för sig, stängt låst och gått hem! Fick en begynnande smärta när jag gjorde göra knäböj, en smärta som accelererade skulle det visa sig. När jag skulle upp på en pulstopp och cykla i tre intervaller sa det stopp! Smärtan högg till och det gick inte att fortsätta!

Var den här smärtan kommer ifrån har jag ingen aning om men jag tar det på allvar, jag cyklade omkull på jobb för en månad sen, det enda som den olyckan orsakade var ett rejält blåmärke. Men nu finns oron och tankarna på att olyckan kanske orsakade ngt som kom fram nu. Den teorin vill jag såklart inte tro på, jag kör på det gamla hederliga ”det är bara en sträckning”. Men jag sitter här hem linimentat och lindat knä o ber om bot och bättring!

För ca 2 veckor sen när jag gjorde mitt test klarade jag 21 repetitioner, 150kg i benpressen. Men PT blev genast orolig om han kunde göra lika många, för han kunde ju inte ha en kund som var starkare än honom. Så idag fick jag reda på att han testat och han klarade 24 stycken, dvs 3 mer än mig, ngt jag såklart måste slå. Så om 6 veckor är det dags för nytt test och då ska jag göra 26stycken, klarar jag det kommer han göra 27…..och så kommer vi väl hålla på. OM det är så smart har jag ingen aning om men jag älskar utmaningar och det är verkligen en utmaning att bita i! Men som ni vet så kommer jag inte ge mig, jag kommer slå honom om och om och om igen!

Kommentera

