träning / Uncategorized

SHITGOOD!

Idag har jag som så många andra gånger tränat med min PT, eller jag vill egentligen kalla honom fitnessfascist eftersom det råder ngn form av hatkärlek till denna man. Idag gjorde han små små ändringar i mitt progam vilket skulle reslutera i att det blev tuffare för konditionen, och det där med att ha en kondition har jag aldrig begripit mig på så det är bristfara på den fronten. Om jag hade fått välja själv, hade jag inte tränat kondition alls, vilket kanske inte är så smart, eftersom det tydligen är bra att träna hjärtat oxå och inte flåsa så fort jag går de fem trappstegen upp till vår lägenhet. Och nu får jag inte välja själv….eller får o får…när jag tränar själv väljer jag ju MEN när jag träffar fitnessfascisten nästa gång och jag flåsar som en gammal avdankad avelsmärr kommer han ju fatta att jag fuskat och jag gillar inte att stå med skammen. Dessutom klär jag inte i strut (som man ska ha på huvet när man står i skamvrån).

Men nu är det inte mode och strutar denna bloggen handlar om, så tillbaka till ämnet! Han gjorde ändringar som gjorde att mitt hjärta fick jobba lite extra kan man lugnt säga. Redan vid tredje övningen var jag typ halvt slut och när fjärde var över visste jag knappt vad jag hette. Och då hade jag 2 övningar kvar men jag är inte den som låter lite yrsel o syrebrist stoppa mig, det är bara att fortsätta ända in i kaklet o komma ut på andra sidan. Men när timmen var över och alla övningar var gjorda var jag heeeeelt slut, gråtfärdigt helt slut! Skakig, yr och mest gråtfärdig och hungrig såklart! Han (fitnessfascisten) kom på att den lilla ändringen var för tuff på mig, det är tydligen inte meningen att jag ska ta slut när vi bara kommit halvvägs…..

Men på ngt sätt så var det skönt att känna, tafsa lite lätt, smeka lite på den där fysisika gränsen. En gräns som iofs flyttas hela tiden men ändå, känna att jag var nästan helt slut men inte riktigt, ,jag hade lite mer kvar att ge. Det är skönt att komma tid ngn enstaka gång. För er som inte tränar kanske detta låter som rena grekiskan men det är skönt att bli heeeeeelt slut!

Fitnessfacisten är från england och håller på att lära sig svenska, han förstår redan helt okej och han tycker att vissa av våra uttryck är roliga, som tex lagom, det finns inget språk i världen som har en översättningen på det ordet.Och sen älskar han ordet skitbra, vi har tagit skit som är riktigt negativit och slagit ihop det med bra som är positivt och B R A! och rak översättning på engelska blir shitgood!

Jag gjorde bloody good på gymet idag, tydligen så man kan säga att det var riktigt SHITGOOD!

Kommentera

